They Come and Go

Assalamualaikum. Hello hello, rindu anis tak? Mestilah tak kan, sebab semalam baru je beria sungguh update blog post pasal FREEDOM ni kan :)

Dalam banyak-banyak hari, mesti ada one day yang entah apa kita tengah buat. Maybe tengah hangout, makan-makan dekat kedai merata mana, shopping bagai nak gila and then ........





Oh, yes! I do met you before  . Dalam hidup kita ni, mana-mana kita pergi memang tak sah kalau tak jumpa manusia kan? Memang rata-rata muka manusia lah, kalau tak muka apa lagi nak nampak nya. 

Tapi dalam ramai-ramai orang tu, mungkin salah sorang daripada mereka-mereka tu datang hadir dalam hidup kita. Kenapa? Sebab dalam hidup ni, manusia tak pernah hilang daripada hidup dalam hidup kita. Eh, macam mana tu?

Macam someone yang once pernah datang dalam hidup korang. Mungkin lama sampai bertahun-tahun, dan mungkin sekejap dalam berapa hari ke berapa bulan macam gitu. Sampai satu hari, dorang hilang tinggalkan korang.

Istilah macam ni orang sekarang selalu kata "Bila senang cari kawan, bila susah lupa kawan". Haa, something like that lah you know kan? Hahaha. Ingat, tak semua yang datang tu akan kekal bersama kita dalam keadaan susah senang. Dan tak semua tu takkan kekal dalam hidup kita sampai bila-bila.

Misalnya, macam anis. Tipulah kalau anis kata tak pernah rasa situation yang orang datang dan pergi ni kan. Dorang nak pergi anis biarkan dorang pergi. Yang stay ofcourse i'm struggling my best to take care all of the relationships. 

Untuk mereka-mereka yang dah pergi tinggalkan korang tu, lupa kan je lah. No, i mean bukan lupakan dorang sampai taknak kenal apa semua. Idokk lerr gituu ~ Maksud anis, apa yang pergi biarkan pergi. Setakat ingat nak buat kenangan tu tak mengapa lah kan?

Yang the most important sekarang ni, korang kena jaga hubungan between orang yang stay dengan korang tu tak kiralah bestfriends especially family okay! Relationship dengan family is the most important sangat sangat sangat because without them siapalah kita ini ~

Bak lirik lagu Alyah "Yang Patah Tumbuh, Yang Hilang Berganti". Ada sebab dan ada hikmah kenapa kita terpisah dan dipisahkan dengan someone tu. Kita jumpa dengan orang tu atas izin Allah, dan orang tu pergi dari hidup kita sebab Allah knows what's the best for His servant :)


Some people come into our lives and quickly go. Others stay awhile, make footprints on our hearts and we are never ever be the same.

♥ Terima Kasih Daun Keladi , Like dan Follow Kalau Sudi ♥

0 Purplelicious: